lauantai 26. elokuuta 2017

SUOMI 100v.

IMG_9217 IMG_9229 IMG_9237
Kuvasaldo on vähäinen, eikä kuvissa todella näy kaikki tarjottava. Pahoittelut siitä, keskityin enemmän iltaan itsessään, kuin kuvaamiseen.

Suomi 100v.
Juhlat, joita itse odotin ainakin monta monta viikkoa. Miten nopeasti aika loppujen lopuksi menikään, sillä nyt ne ovat jo ohitse. 
Mulle Suomi on ollut aina tärkeä, enkä ole edes kaivannut sieltä erityisemmin ulkomaille. Paitsi puoli vuotta sitten, kun päätin tänne Saksaan lähteä. Oon täällä kuitenkin tajunnut sen, miten suuri merkitys suomalaisuudella ja ylipäätään sillä, että asuu Suomessa, on mulle. Oon oppinu arvostamaan enemmän suomalaisuutta, asioita mitkä on hyvin siellä, luontoa, sitä metsän vihreyttä ja hiljaisuutta. Ja siksi tuntuu ihanalta palata takaisin Suomeen.
Niin, tämä on siis viimeinen iltani täällä, viimeisen postauksen kirjoitan tämän pöydän ääressä. Päivä on mennyt hieman sumussa, kai mä jännitän vähän kaikkea tulevaa. Sitä, miten vaikeaa on jättää tämä elämä taakse, elämä, johon totuin ja asiat, mitkä täällä saivat aivan uudenlaisen ajattelutavan. Jännitän Suomeen palaamista, miten minut otetaan siellä vastaan ja miten itse kohtaan muuttuneet asiat. 
Kaikesta huolimatta mun on just nyt hyvä olla itseni kanssa. 
Ja kuten edellisessä postauksessa mainitsinkin, 
on aika "vaihtaa junaa" ja jatkaa matkaa seuraavalle asemalle.
Kiitos, kun seurasit elämääni Saksassa. Suuren suuret kiitokset myös mun Au pair- perheelle, olette mahtavia ihmisiä. ♥
Palataan jälleen!

-Maikki

4 kommenttia:

  1. ❤ Se on ihan hyvä joskus katsella asioita erilaisesta perspektiivistä, niin osaa taas eri tavalla arvostaa itsestään selvyyksiä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se todella on. Avartaa paljon ja niinkun sanoit, osaa arvostaa itsestään selviäkin asioita elämässä.

      Poista

Kerro ajatuksesi minulle♥