lauantai 12. joulukuuta 2015

JOULUN ONNELLISIMMAT HETKET





Oho, joko se on kohta joulu?
Monissa mun lukemissa blogeissa oon nähny paljon postauksia joulusta ja niihin liittyvistä asioista, mutta kun mä tänään kävin omalla blogisivullani, en löytänyt sieltä yhtään postausta joulusta. 
Ajattelin, tai oikeastaan päätin, että tänään kirjoitan mun onnellisimmista hetkistä, joita joulun aikana saan kokea. Niitä hetkiä, mitä vietän ystävien kanssa, perheen ja sukulaisten kanssa, koulussa jne.
Mä oon oikeastaan aina ollu aika jouluihminen. Se on ehkä arvokkaimpia aikoja vuodesta, mistä todella tykkään ja paljon. Perheen kanssa tulee vietettyä aivan eritavalla aikaa ja jotenkin välitkin vanhempiin ja sisaruksiin lämpenee, kun yhdessä touhutaan ja leivotaan kaikenlaista.
Toinen, mikä mulle on tärkeää ja mikä korostaa mun jouluntunnelmaa, on joulukirkko. Harvemmin oon aamulla kirkossa käynyt, mutta yökirkossa sitäkin useammin. Muistan elävästi sen päivän, kun ensimmäistä kertaa sain luvan lähteä isäni kanssa yökirkkoon. Yritin vaikka kuinka pitää silmiäni auki ja pysyä hereillä, jotta sinne pääsisin. Laitoin päälle joululahjaksi saamani punaisen mekon ja hiuksetkin kiharettiin kauniisti.
Pikkujoulut, ihan mahtavaa ajanvietettä ja juhlaa ystävien kesken. Vietin ensimmäiset pikkujouluni täällä kämpällä ja oli mahtava ilta. Se, miten jokainen meistä kohteli toisia ja miten me iloitsimme toistemme seurasta ja nautimme hetkistä, joita saimme viettää. Vaikka siinä ympärillä oli ne samat ihmiset, joiden kanssa aikaa tulee vietettyä useasti, oli se tunnelma kuitenkin aivan erilainen, mitä tavallisena arki-iltana.
Joululaulut, kynttilät, joulusuklaa, piparit ja tortut, koristeet, tunnelma, jouluruoat, joulurauhan julistus jne. Jouluun liittyviä asioita ja hetkiä löytyy vaikka kuinka paljon, joka on ainakin mun mielestä huippua.
Mitkä on teidän onnellisimmat hetket joulussa? Mitä te tykkäätte tehdä eniten joulunaikaan?
                                 ♥Maikki


4 kommenttia:

  1. Munkaa blogissa ei paljon oo joukujuttuja näkyny, jospa ens viikolla ko palaan sen parii:)
    Mulla joulussa tärkeintä ja onnellisimmat hetken on aikalailla samat asiat ku sulla!❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi en siis ole ainoa.
      Yllätys et on samat asiat mitä mulla, haha♥

      Poista
  2. Oi niin kivan jouluinen postaus! ❤

    VastaaPoista

Kerro ajatuksesi minulle♥