sunnuntai 6. syyskuuta 2015

ERILAISUUS ON RIKKAUS



Mitä ulkonäkö merkitsee teille? Oon useaan kertaan miettinyt itsekseni, että miksi tämä elämä on usein niin ulkonäkökeskeistä? Jos teitä vastaan tulee jokin ihminen, jota et ennen ole tavannut livenä, katse keskittyy tietysti heti vaatteisiin ja vartaloon, jonka perusteella voidaan jo todeta, millainen ihminen on kyseessä. Kyllähän se tyyli ja ulkonäkö varmasti kertoo ihmisestä jotain, mutta mulle on se luonne kaikista tärkein. Kuka jaksaisi seurustella todella hyvännäköisen pojan/tytön kanssa, joka käyttäytyy kuitenkin "sikamaisesti"? Mun ajatustapa tuossakin asiassa on se, että ensin luonne ja sitten vasta ulkonäkö. Jokainen meistä on kuitenkin luotu sen näköiseksi ihmiseksi mitä olemme, olemme kaikki omalla tavalla kauniita ja ihania.




Arvostan suuresti sellaisia ihmisiä, jotka uskaltavat olla omia itsejään ja pukeutua juuri niin miten haluavat. Erilaisuus on rikkaus. Millaista tämä elämä olisikaan, jos jokainen meistä omistaisi täysin samat luonteenpiirteet ja ulkonäön? Täysin kaaosta. Eihän siinä olisi mitään järkeä. Erilaisina ihmisinä me opimme jokainen toisiltamme sellaisia asioita, joita emme itse ole ymmärtäneet tai oppineet. Väistämättä tulee mieleen opistovuotemme "tunnuslause": erilaisina yhdessä. Kumpa meistä jokainen jaksaisi joka päivä toistaa itselleen mielessä tai ääneen, että olen erilainen, me kaikki olemme erilaisia. 
Mun mielipide on se, ettei kenelläkään ole varaa haukkua yhtäkään ihmistä, koska jokainen meistä on samanarvoinen ja erilainen. Mä tekisin kaikkeni sen eteen, että erilaisuutta opittaisiin arvostamaan ja hyväksymää, mutta se olisi vaikeaa. Toivon mukaan tämä postaus herättäisi ajatuksia ja mielipiteitä. Mitä mieltä olitte tällaisesta vähän syvällisemmästä postauksesta? Mä ainakin tykkäsin tehdä tätä, useasti kirjoittaessa muistuttaa myös itseään tällaisista tärkeistä asioista.:)
                       ♥Maikki

15 kommenttia:

  1. kiva tälläne syvällinen! ja muutenkin tosi hyvä postaus. puhut asiaa! :)

    VastaaPoista
  2. Niin totta joka sana! Osasit niin hyvin pukee mun ajatukset sanoiks ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että edes joku on samaa mieltä. Ihana linkki<3

      Poista
  3. Muuten samaa mieltä, mutta kyllä se ulkonäkökin vaikuttaa. Vaikka joku ihminen ois kuinka kiva, mutta sen ulkonäkö ei miellyttäis, niin en ainakaan ite pystyis seurustelemaan sellasen ihmisen kanssa. Tietty hyvä ystävä voin olla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän sun kommentin ja oon samaa mieltä sun kanssa, mutta siksi laitoinkin sen asian perään että "ensin luonne ja sitten ulkonäkö". Enemmänkin yleistin tällä postauksella, kuinka yleensä käyttäydytään. Ja on sellasiakin tilanteita jossa ulkonäkö ei miellytä yhtään, mutta luonne on sitäkin parempi, ja mitä enemmän on tekemisissä, sitä voi alkaa pitämään siitä ulkonäöstäkin. Mutta kiitos kommentista:)

      Poista
  4. Tää on niin hyvin kirjotettu! ♥ Oon ihan samaa mieltä, erilaisuus on rikkaus ja muutenkin kaikki kohdat täsmää mun ajatuksiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla että kirjoitin asioita jotka täsmäävät myös sun ajatuksiin! Kiitos kauniista kommentista<3

      Poista
  5. Tää on niin hyvin kirjotettu! ♥ Oon ihan samaa mieltä, erilaisuus on rikkaus ja muutenkin kaikki kohdat täsmää mun ajatuksiin.

    VastaaPoista
  6. Hienoa tekstiä nuorelta naiselta! <3

    VastaaPoista
  7. komppaaan sua joka sanas -niin totta.
    hyvä postaus niin tärkeestä aiheesta ja joka pistää ajattelemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla jos oot samaa mieltä ja hyvä jos pisti ajattelemaan. Ihana kommentti muutenkin, kiitos!:)

      Poista
  8. Asuuko sulla sukulaisia joensuussa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei asu tietääkseni ainakaan kovin läheisiä sukulaisia, tuttuja kyllä muutamia:)

      Poista

Kerro ajatuksesi minulle♥