maanantai 23. toukokuuta 2016

VÄSYMYS

                           VÄSYMYS
Aihe ja asia, jonka olen viimeisten viikkojen aikana kuullut monestakin eri suusta: väsymys. Minun suustakin se on kuulunut monta kertaa.
Vuosi on lukiossa ollu mulle jollain tapaa tosi raskas, etenkin sen vuoksi, etten ole oikeastaan yhtään koulu-/lukuihminen. Mulle riittää lähinnä se, että pääsen kokeista ja kursseista läpi ja vaikka niin asia onkin, en silti kadu, että Lukioon menin. Oon oppinu siellä oikeasti opiskelemaan, kuuntelemaan ja keskittymään tunneilla siihen, mitä opettaja opettaa. Yläasteella se oli vain kellon kyttäämistä ja tunnin loppumiseen keskittymistä, jollonka opettajan puheet meni ohi korvien. Sitten sormi suussa lukemaan kokeisiin. Lukiossa se on ollut toisin, onneksi.

Tätä kouluvuotta on jäljellä enää kaksi viikkoa. Odotan tosi paljon sitä päivää, kun saan nostaa kädet ilmaan ja nauttia siitä vapaudesta, unohtaa stressaamisen ja koko opiskelun kokonaan vähäksi aikaa. 

Viimesen kuukauden aikana oon ollut kaikista väsynein pitkään aikaan. Oon viikot koulussa, viikonloput töissä lähes aamusta iltaan. En nyt halua antaa sellaista kuvaa, että mun olisi pakko töissä käydä, ei suinkaan ole. Elätän itse itseni kesälläkin ja siihen tarvitsen rahaa. Ja oon kyllä tykännyt olla töissä. Silti se väsyttää. Viikon aikana herään joka päivä joko 5.45 tai 6.45, riippuen tietysti, jos en jostakin tietystä syystä kouluun tai töihin mene.

Viime viikonlopun olin töissä puolikuntoisena. Kärsin siitepölyallergiasta ja olen siksi ihan tukossa. Ääni lähes poissa, nuhaa, yskää .. Saa antaa vinkkejä parantumiseen.
Tänään olin poissa koulusta ja jos tilanne on huomenna sama, lepään silloinkin. Parempi sairastaa ja levätä nyt, mitä sitten kun on kokeet. 
Lienekö tarvi selittää myöskään sitä, miksi postauksiakaan ei ole tullut reiluun viikkoon. Kiirettä pukkaa ja väsymys laahaa perässä. Ei ole ollut yksinkertaisesti aikaa lähteä ottamaan kuvia saati sitten kirjoittaa postausta. Eiköhän tämä tästä. 
Toivottelen jokaselle tsemppiä viimesiin kouluviikkoihin vai joko teillä on koulut loppunu?
-Maikki

2 kommenttia:

  1. tsemppiä!<3 puolikuntosena töis olemine on kamalaa.:( Lomalla oom ollu yli kuukauden, mut töissähä tulee oltua iha kivasti ettei täs oo kyl järin paljon lomailtu..:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!<3 Se on kyllä kauheeta olla puolikuntosena töissä. Jep, lomalla koulusta, mutta töistä ei. Sellasta se on!

      Poista

Kerro ajatuksesi minulle♥