maanantai 19. lokakuuta 2015

LÄHEISTEN KAIPUU


Joskus on vaikeaa ymmärtää, että elämään kuuluu myös suru ja ikävä. Jokaisen meidän elämä päättyy joskus, toisilla se on lyhyempi kuin toisilla. Viime aikoina olen ikävöinyt suunnattoman paljon läheisiäni, joita olen menettänyt. Lohduttavaa on kuitenkin se, että he ovat hyvässä turvassa meidän enkeleinämme. Tässä postauksessa aion kertoa teille, kuinka mä muistelen mun rakkaita ja lievitän surua, jota on vieläkin ja mitä mulle merkittäviä asioita on tapahtunut läheisteni kuollessa.

-Istuskelen usein iltaisin ulkona ja katselen tähtiä. Joka kerta valitsen lukuisista tuhansista tähdistä yhden, tarkkailen sitä ja ajattelen juuri sen tähden olevan rakkaan ystäväni tähti. (Myös muiden läheisteni kohdalla teen samoin).-
-Kerran opistovuotena halusin hetken olla rauhassa. Oli ilta, menin rannalle ja istahdin kivelle. Valo taivaasta hohti suoraan minun kohdalleni. Se oli haikeaa, mutta ihanaa.-
-Ystäväni oli juuri kuollut ja usein lenkillä käydessäni tykkäsin sen päätteeksi käydä haudalla "rauhoittumassa". Ne olivat hetkiä, jotka minua kantoivat ja auttoivat jaksamaan eteenpäin.-
-Olin peruskoulun 8-luokalla ja kouluni oli juuri päättynyt. Huomasin äitini lähettämän viestin, jossa hän kertoi Silja-tädin kuolemasta. Kyyneleet valtasivat kasvoni ja riensin siskoni luokse. Ympärillä oli suuri joukko yhteisiä ystäviämme, jotka tukivat meitä suuresti. Muutamat ohi kävelevät opettajatkin osanottivat, joka tuntui hyvältä.-
-Joka kerta, kun oman kuolleen läheiseni syntymäpäivä, nimipäivä tai kuolinpäivä on, sytytän kynttilän ja asetan pöydällä olevaa enkeliä vasten jonkin kuvan, joka muistuttaa kyseistä henkilöä.-
-Runot ovat olleet elämässäni hyvin tärkeä voimanlähde ja apu vaikeissa tilanteissa. Sellaisina hetkinä otan esille kynän ja vihkon, johon olen tallentanut omia runoja ja ajatuksia erityisesti minulle tärkeistä ihmisistä, jotka ovat menehtyneet. Jälkeenpäin niitä on ihana muistella ja lukea.-

Mitä tykkäsitte tällaisesta vähän vakavemmasta postauksesta? Haluatteko kuulla joitakin runonpätkiä, joita itse elämän varrella olen kirjoittanut?

                                                                     
                                ♥Maikki

4 kommenttia:

  1. Näitä ehottomasti lisää ja myös sun kirjottamia runoja! <3
    Tää on ihanasti kirjotettu. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos ihanasta kommentista!<3 mä voisin kyl kehitellä enemmän tällasia ja just tota runopostausta!:)

      Poista
  2. Runoja ois ihana lukee! ja tämmöset postaukset on kans kivoja!

    VastaaPoista

Kerro ajatuksesi minulle♥